Livet

Ja jisses så mycket livet kan svänga. Och så galet mycket som kan hända på kort tid.

Att det går upp och ned det vet man, och vissa saker är lättare att ta sig igenom och förbi än andra. Vi utsätts för prövningar men förhoppningsvis kommer man ut på andra sidan som en starkare och klokare person.

Jag har varit sjukskriven i över ett år nu, jag gick in i den berömda väggen. Och min man har varit in i den två gånger han också. Och med två barn under 10 så är det ingen ”walk in the park” precis utan man måste bita ihop. Det går långsamt framåt, det som gör mig ledsen är oförmågan att ta tag i saker och finna glädje i det lilla. Men att tappa lust och intresse för matlagning har varit riktigt tufft, det var som att gå igenom en identitetskris. Nu börjar jag ändå kunna ta mig an lite utmaningar i köket igen och göra det med glädje och det känns som en vinst, ett stort steg!

Jag har uppdaterat och lagt till en del nytt som jag hoppas kan inspirera till matlagning.

Lägg prestigen åt sidan och ha roligt i köket, försök njuta och utmana smaker och kunskaper.

Lämna en kommentar